Sjeleglad

Gleder ved å komme nærmere min sjel

Enkeltpersonsforetak

Legg igjen en kommentar

2013-03-26 12.53.09Forrige uke fikk jeg godkjent mitt eget foretak i Brønnøysundregistrene. Healing, livsveiledning, meditasjon, nettkurs er blant tjenestene jeg vil tilby.

Den siste måneden har jeg bygget hjemmeside på eget domene via WordPress.org. Finne ut av plug ins, opt in-løsninger, lage kontaktskjema, innspilling av guidet meditasjon med videoredigering – bratt læringskurve på ukjente områder, men samtidig himla gøy!

Hele mai har jeg hatt klienter via Skype for samtaler og healing, på kveldene etter at frøkna mi har sovet. Gratis foreløpig; for å gjenoppfriske gamle kunster, prøve ut teknikker, kjenne på kreativiteten, flyten og inspirasjonen. Og merke etter om jeg takler å gjøre slikt arbeid, uten å bli tappet eller sliten.

Resultatet har vist meg at jeg både sover bedre, er mer opplagt og faktisk gleder meg til å gjøre dette på kvelden, selv etter en lang dag alene med frøkna. Hun har også sovet mens jeg har hatt samtaler, jeg har ikke trengt å gå inn for å trøste-amme. Jeg bruker meg selv og mine sjelsgaver/evner, og det kjennes godt og riktig. Det er flyt i dette.

Etter barselpermisjonen har jeg vært i ulønna permisjon fra en 18% stilling som ungdomsarbeider på en fritidsklubb. Som enestående mor får jeg ikke til å jobbe der fra høsten når permisjonen går ut, da arbeidstida er fra kl 14-19. Steinerbarnehagen (hvor hun starter å gå i august) stenger kl 16.30, og som halvannetåring er hun fortsatt for liten til å være hjemme aleine så mange timer, syns jeg ;) Det blir for dumt å skulle betale barnevakt de timene, da går vinninga opp i spinninga.

I tillegg trigger jobben for mange av mine høysensitive sider med den larmende musikken, kjærlighetsdrama og ungdomsopprør – jeg tar det rett inn, og strever med å sortere og gi slipp på det som ikke er mitt. Så det er egentlig greit å gi slipp på den faste stillingen i kommunen. Det var en jobb jeg trivdes med som enslig, da hadde jeg mulighet til å jobbe ettermiddag og kvelder, men den perioden er over – jeg har gitt rom for en liten sjel som ville komme til meg i steden <3

Parallelt før og etter permisjonen har jeg vært i en prosess med arbeidsavklaring med Nav. Den nærmer seg slutten, uten at det foreløpig kom noen lettelse ut av det for min del. Hadde håpet på en gradert uførepensjon, men er ikke syk nok i forhold til systemet. Derfor lukker jeg gamle dører for å åpne nye vinduer. Å leve i tillit til Universet.

Så, nå skal jeg følge drømmen – livskallet – og stå på egne bein, med min egen bedrift, uten sikkerhetsnett. Spennende og skremmende på samme tid! Forsøker å finne en deltidsstilling ved siden av, slik at jeg har en trygg inntekt i bunn. Sekretær- og kontorjobb kan jeg klare noen timer i uka. Er ikke akkurat flust med småstillinger i dagens arbeidsmarked, men det kommer vel, om det er meninga.

Jeg jobber aktivt, for det meste med meg selv, for å tørre å stå i denne beslutningen om å gå solo. Vanligvis er jeg en handlingens kvinne, utålmodig og veldig pragmatisk. Merker denne gang at det er behov for å ta det med ro, og jeg velger å lytte til det. Ikke stresse avgårde og GJØRE en hel masse, men la utviklingen skje innenfra og ut. Lar tryggheten etableres og forankres i meg før jeg tar det ut i det fysiske.

Leser boka «Drømmekraft» av Ellen Vahr, som handler om å følge drømmene sine. Ta de fra inspirasjon til virkelighet. Om å klatre alle trinnene slik at man når opp til målet på toppen. Høyt der oppe befinner endestasjonen seg; gylden og skinnende og tiltrekkende. Eller, det er nok ikke siste stopp, for det ligger så uendelig mye kraft og potensiale med å jobbe med sjeler i utvikling.

Til høsten starter jeg, men har ennå ikke satt noen spesifikk dato. Det skal kjennes modent og klart før jeg går live med hjemmeside og sånt. Walk the talk – som livsveileder må man også leve det man vil hjelpe andre med. Slik at det blir sant og ekte. Med hjerte og sjel.

Legg igjen en kommentar

